Donderdag, vertrek naar Sipi Falls - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk Vliet - WaarBenJij.nu Donderdag, vertrek naar Sipi Falls - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk Vliet - WaarBenJij.nu

Donderdag, vertrek naar Sipi Falls

Door: allen

Blijf op de hoogte en volg Henk

28 November 2019 | Oeganda, Tororo

Vandaag inpakken en opruimen want om 9 uur kwam onze chauffeur. Kevin kwam voor zijn laatste bakkie thee en deed daarna nog onze afwas! Robert onze chauffeur was keurig op tijd en maakte van ons een groepsfoto. We namen afscheid van Tim en Wilma en de buurkindjes en gingen op weg. Onderweg werd er nog druk gezwaaid ook naar de kids van het CDHope home. Toen we langs Lydia kwamen werden er nog snel een paar brieven afgeleverd. Toch wel moeilijk om na zoveel dagen afscheid te nemen. In Tororo nog snel een paar boodschapjes en daarna op weg naar Sipi falls. Onderweg was het weer een druk spektakel met o.a. Een koe die vervoerd werd op de boda boda, schoolkinderen in een stoet met muziek voorop, dit was vanwege het feit dat de kleuters straks naar lagere school gaan. We genoten van de vele vergezichten, vogels en alles wat zich langs de weg afspeelden. Nd half twee kwamen we aan bij Lacam lodge. Een prachtige lodge met uitzicht op een van de Sipi falls. Deze watervallen zijn de grootste van West -Afrika. We aten onze broodjes op die Wilma voor ons gebakken had en liepen daarna een rondje en zagen al snel een paar mooie vogels waaronder de bijeneter. We kregen een slaapverblijf op palen toegewezen en een buitenwc oftewel een houten poepdoos maar onze douche is wel warm!