Een update van onze reis van vrijdag - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk Vliet - WaarBenJij.nu Een update van onze reis van vrijdag - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk Vliet - WaarBenJij.nu

Een update van onze reis van vrijdag

Door: allen

Blijf op de hoogte en volg Henk

06 December 2019 | Oeganda, Tororo

Op vrijdag gingen we een hike doen om de drie watervallen zowel van onder als boven te bekijken. We begonnen met de kleinste waterval van 56 meter, eerst naar de bodem en daarna naar de top. De tweede waterval was 85 meter hoog. Boven aan de waterval waren de locals gewoon de was aan het doen, dit was leuk om te zien. Onderweg wilden de kinderen onze lege waterflesje en deelden we de laatste snoepjes van Chawolo uit. Onze gids William begeleidde ons voortreffelijk en vertelde veel over het historie van de Sipi. Tussen de middag had onze chauffeur het nationale gerecht van Oeganda geregeld en wel Rolex (chapati met een spaanse omelet erin). Deze smaakte voortreffelijk. Na de break deden we de laatste waterval van 110 meter. De tocht was pittig en glad. Ina had zelfs een persoonlijke begeleider. Jako was tijdens zijn tocht aan het onderhandelen over de afkoopsom, maar de man kon dit helaas niet betalen

• 10 December 2019 - 06:49

Christine:

Ha, gelukkig weer een bericht! Ik ben nu al benieuwd naar het fotoalbum :-). Mooie dagen nog met elkaar!