Reis naar Chawolo - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk Vliet - WaarBenJij.nu Reis naar Chawolo - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk Vliet - WaarBenJij.nu

Reis naar Chawolo

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

21 November 2019 | Oeganda, Tororo

Op donderdag vroeg in de morgen vertrokken we naar Schiphol. Bouke, Bart en Rob (Verhoeve) brachten ons met de vele koffers veilig naar de luchthaven. Het verliep best wel vlotjes, totdat een paar koffers te zwaar bleken te zijn. Na enige discussie en uitleg dat de spullen naar een project in Oeganda gingen, waren de wat meer grammen ineens geen probleem meer. Daarna een lekker bak koffie en thee gedronken en voor wat we het wisten moesten we al naar gate D57 om te boarden. Het was vrij druk bij de gate en helaas was er geen plek om te zitten. We konden helaas in het vliegtuig niet allemaal naast elkaar zitten, maar tijdens de vlucht loste dit vanzelf op. Het was een prima vlucht en rond 22:30 uur landen we in Entebbe. Het verzamelen van de koffers vergde wat tijd, en Jako dacht nog snel een simkaart te scoren. Helaas duurde dit wat langer, maar het was uiteindelijk gelukt. Michael stond op ons te wachten en bracht ons veilig met zijn broer Bosco naar hotel Dana. De overnachting was prima. Nellie en ik waren iets eerder op dan de rest en wij wachten op de hen in het restaurant. Het was echter vrij stil in het restaurant en bleek dat het restaurant was verplaatst naar de tuin. Het was genieten tijdens het ontbijt en het smaakt uitstekend. Bosco kwam ons rond 8:30 uur ophalen en dit keer was Joan de bijrijder. Joan hielp ons weer voortreffelijk met de boodschappen op de markt en in de supermarkt. Om elf vertrokken we naar Chawolo. Het was echter vrij druk op de weg en we reden van de ene file in de file. Het bleek dat vrijdag de laatste dag van school was en hierdoor veel verkeer op de weg was. Bert, Barrie, Jako en Ina vonden de reis indrukwekkend door het vele verkeer, heel veel brommertjes en natuurlijk het zien van de bavianen. Door de vele regenval was de weg erg slecht en kwamen we nu op een stuk wat alleen modder was. We moesten allemaal uitstappen om het gewicht te verlagen en gelukkig reed Bosco de wagen er door heen. We kwamen rond 17:30 uur aan Chawolo en werden hartelijk ontvangen door Tim en Wilma en het was fijn om hen weer te zien. Snel de koffers geleegd, zodat Joan en Bosco deze konden meenemen naar Kampala, het was natuurlijk al laat en zij hadden nog een terugreis voor de boeg. In de avond een hapje gegeten bij Tim en Wilma en we hebben genoten van de kookkunst van Wilma. Het was gezellig om zo bij elkaar samen te zijn. Rond 22:15 zaten we er aardig doorheen en gingen naar bed.

• 23 November 2019 - 21:49

Ria Van Leeuwen:

Leuk om jullie zo weer te kunnen volgen, hele mooie dagen met elkaar gewenst!

• 24 November 2019 - 01:41

Moos:

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Fijne vakantie allemaal

• 24 November 2019 - 09:50

Lysanne:

Geniet van de reis, de missie en van elkaars gezelschap!

• 24 November 2019 - 11:49

Ma Fijn Dat Julie Weer Goed:

U

• 27 November 2019 - 18:17

Mariëtte:

Fijn dat de reis goed gegaan is ondanks de uitdagingen die er op jullie weg lagen.
    Vast héérlijk om weer daar te zijn!