1e dag in Chawolo - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk Vliet - WaarBenJij.nu 1e dag in Chawolo - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk Vliet - WaarBenJij.nu

1e dag in Chawolo

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

23 November 2019 | Oeganda, Tororo

De eerste dag in Chawolo. Lekker even uitslapen en in de nacht fijn genieten van het Hollandse weer, namelijk veel regen. Tim en Wilma vertrokken naar Kampala voor de hele en halve marathon. De laatste van de drie marathons die zij zouden lopen en wel in Kampala (1e Eindhoven, 2e Nairobi). In de ochtend naar het CDHopehome gelopen met onderweg natuurlijk de begroetingen met de vele jambo’s. Kevin liep mee om zijn huis in aanbouw te laten zien en zijn tuin. Hij liet vol trots zijn huis in aanbouw zien. Tim en Wilma vertelde dat Kevin zijn primary af wil maken. Wij zeiden tegen Kevin dat het goed is dat hij een primary af ging maken. Hij vertelde dat hij automonteur wil worden. Hij vertelde ook dat zijn moeder uit Kenia hem komt helpen in de tuin, zodat hij naar school kon. Zijn moeder heeft het erg zwaar in Kenia (erg arm) en zo kan hij zijn moeder helpen. Het was fijn om Julius, Brenda, Esther en de kids te ontmoeten. Voor Bert, Barrie, Jako en Ina was het de eerste kennismaking met de staf en kinderen en het CDHope terrein met alle gebouwen die gerealiseerd. Zij vonden het in het echt er toch heel anders uit zien dan op de foto, in positieve zin. Natuurlijk de hartelijke groeten overgebracht uit Kamerik en omstreken! Nellie deelde de foto’s uit, waarmee zij zeer blij waren. Op de terugweg de weg genomen langs het huis van auntie Jane, maar zij was niet thuis. Onderweg werden we vriendelijk onthaalt door Owori John, de vader van de foto van de lachende kindjes! In de middag begon het te regenen, waardoor we pas rond vijf naar het CDHopehome gingen. Wij hadden onze nieuwe regenponcho aan en hadden veel bekijks. We werden nog net niet uitgelachen. We gingen spelletjes doen o.a. amerikaans liften en Jako leefde zich helemaal uit met het spelletje commando pinkeltje en iedereen had reuze schik. Daarna gingen we huis om te koken.

• 24 November 2019 - 21:50

Christine:

Jambo, fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen! Regenponcho? Maar het regent toch nooit in Oeganda, Nellie? ;-)

• 25 November 2019 - 10:45

Bert:

Mooi om jullie te kunnen volgen en van Chawolo te lezen. Veel plezier daar!

• 25 November 2019 - 16:56

Mendy:

Leuk om te lezen! blij dat jullie veilig in Chawolo zijn aangekomen. Ik ben benieuwd naar de komende avonturen. Heel veel liefs en groetjes voor de mensen daar!

• 27 November 2019 - 18:15

Mariëtte:

Wat goed & fijn om te lezen dat het met Kevin goed gaat. Ook waardevol dat het contact met zijn moeder herstelt is en dat zij hem nu komt helpen