Dinsdag, ontmoetingen - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk Vliet - WaarBenJij.nu Dinsdag, ontmoetingen - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk Vliet - WaarBenJij.nu

Dinsdag, ontmoetingen

Door: allen

Blijf op de hoogte en volg Henk

26 November 2019 | Oeganda, Tororo

Deze ochtend liepen we via de achtertuin richting het moeras om te speuren naar vogels. We zagen o.a. coucal (familie van de koekoek), sunbirds en kingfisher. De temperatuur begon al op te lopen, het werd tijd voor een lekker bakkie koffie. In Kampala hadden we een mooi apparaat gekocht met ingebouwd filter. Koffie en heet water erin en dan de filter erop en deze duw je langzaam naar beneden. De koffie smaakte voortreffelijk, een topaankoop. Daarna liepen we naar het CDHopehome waar Bert en Barrie hun sponsorkind Christine zou ontmoeten. Zij sponsoren Christine nu voor ruim acht jaar. Het was een heel bijzondere moment voor Bert en Barrie om haar te ontmoeten. In het begin was Christine best verlegen maar na enige tijd na het laten zien van foto’s begon Christine een beetje los te komen. Door de gesprekken kregen Bert en Barrie een beeld van haar leven. Daarna gingen we weer terug voor de lunch en konden nog even proeven van de mandasi en daddies (een soort oliebol maar dan anders. De daddies zijn wat kleiner). Het brood en beleg werd al aardig schaars, dus we moesten inventief worden. Uiteraard was dit geen probleem voor ons. We trokken letterlijk en figuurlijk alle blikken open voor broodbeleg. Zoals altijd smaakt alles in Oeganda. We zouden rond 16:00 uur bij teacher Michael zijn. Dit werd echter later, door allerlei oponthoud zoals het afgeven van de nieuwe gordijnen voor het CDHopehome en diverse ontmoetingen. Wilma liep gezellig met ons mee! We kwamen bij Michael aan en daar wonen verschillende leraren die wij natuurlijk moesten begroeten. We liepen daarna met Michael en zijn zoon Blessing verder naar het sponsorkind van Jako en Ina namelijk Emmanuel. Jammer genoeg was hun moeder niet aanwezig vanwege een begrafenis. De ontmoeting gaf voor Jako en Ina een goed beeld van de omstandigheden waarin een sponsorkind verkeerd. Wij liepen nu weer terug richting CDHopehome om nog eieren en meel te kopen in het dorp en daarna het sponsorkind Nicolas te bezoeken van onze broer Daniel en Afie. Nicolas was zeer blij met de presentjes die hij kreeg. Wij ontmoeten ook zijn oma met 39 kleinkinderen. Terug nog even naar het CDHopehome om de nieuwe gordijnen te bewonderen. In de oude gordijnen zaten de gaten erin, de kids waren dan ook zeer blij met de nieuwe. Het avondeten bestond net zoals het middageten uit een allerlei restjes wat wij konden vinden. Het smaakte weer voortreffelijk. Morgen de laatste dag in Chawolo, wat gaat de tijd toch snel hier.

• 27 November 2019 - 18:21

Mariëtte:

Waardevolle dagen geweest voor jullie allemaal!
    De groeten & knuffels zijn vast uitgedeeld, maar groet iedereen nogmaals van mij als daar nog tijd voor is.
    Donderdag weer verder op reis door Oeganda...benieuwd naar jullie verder avonturen & indrukken