Zondag - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk Vliet - WaarBenJij.nu Zondag - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk Vliet - WaarBenJij.nu

Zondag

Door: allen

Blijf op de hoogte en volg Henk

24 November 2019 | Oeganda, Tororo

Zondags al vroeg uit de veren, want er stonden twee kerkdiensten op het programma. We gingen eerste naar Youthfull church waar Julius voorging. We kwamen binnen tijdens de voorzang, waarin Julius en Mercy wisselend zongen en begeleidde met gitaar. Brian en Painato speelde om en om op de drums. In de dienst werden wij verwelkomd door Julius en konden genieten van muziek en preek. Hierna kregen onverwachts nog een preekje, omdat één van ons tegen Mercy zei: “je hebt mooi gezongen en ik ben jaloers op je stem”, waarna zij zei: “het is niet goed om jaloers te zijn”. Daarna naar de Liberty Church. Pastor Paul wilde net beginnen met zijn preek. Het was jammer dat we niet het zingen voor de preek konden meemaken. Na de preek mochten wij ons voorstellen. Ook deze keer was het heel bijzonder om samen met je familie voor in de kerk te staan om je voor te stellen. Deze mensen hebben het niet gemakkelijk en toch voel je met elkaar verbonden door God´s liefde. Na de dienst tijd voor ontmoetingen met vele bekenden. Na de lunch begonnen we met pannenkoeken bakken (60 stuks) voor het avondeten met de kids en staf van het CDHopehome. Daarna hadden we fijn de tijd voor wandeling. Door de vele regen waren de paden dichtbij het moeras niet begaanbaar. Vele kinderen achtervolgende ons tijdens de wandeling en we hadden een aantal bijzondere ontmoetingen. We moesten op tijd thuis zijn om nu de spaghetti klaar te maken. Het was een aardige klus en iedereen was hier druk mee bezig om voor 22 man te koken. De afgesproken tijd werd ruimschoots overschreden (TIU, This is Uganda). De kinderen hadden voor onze dames bloemen meegenomen, het leken op gele narcissen. We wilden buiten eten, maar we zagen aan de gezichten dat zij het koud hadden. Toen we vroegen of zij binnen wilde eten renden zij direct naar binnen, een duidelijke Yes! Het eten smaakte voortreffelijk en toen de kids hoorde dat er pannenkoeken als toetje waren, hadden ze ineens geen trek meer in tweede bord spaghetti. Brian werd winnaar bij het opeten van de meeste pannenkoeken en wel 7 stuks. We hadden gelukkig nog tijd voor spelletje commando pinkelen en daarna het uitbeelden van beroepen of voorwerpen. De kids hadden veel lol tijdens de spelletjes en wij ook! Na de afwas gingen wij moe en maar voldaan naar bed. Helaas ging het licht te vroeg uit, we waren nog niet klaar met tandenpoetsen.

• 27 November 2019 - 18:14

Mariëtte:

Wat héérlijk om te lezen over jullie activiteiten met de kids van het CD home, zo herkenbaar.